Sommarkaka

Idag är sista dagen på praktiken, så vad gjorde jag igårkväll? Jag bakade såklart =P Man kan ju inte sluta på en praktikplats utan att bjuda på fika innan man far hem! (Tycker jag iaf =P ). Så jag ställde mig igår och gjorde iordning en rabarberkaka, so förövrigt blev kanon god =) Vi fick ju som bara lov att smaka när den stod så fin på spisen.
Jag måste ändå erkänna att jag blev lite skeptisk till hur den skulle smaka när jag såg receptet och insåg hur jag skulle göra =P Skulle blande ihop ägg, mjöl och socker och sedan hålla det i en långpanna, sen skulle jag strö över rabarber och pärlsocker och sist skiva smör över allt det =P Mitt udner bakningen när den stod i ugnen så såg det ut som att hela kakan badade i smör =P Huvva! Tänkte att nu har jag gjort en katastrofisk kaka =P Men den blev kanon tillslut iaf! =)

Tog en bild när jag precis ställd in den, det syns inte så tydligt men det är bara en massa smörklickar på kakan, den såg inte så aptitlig ut =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0