Ny dag som börjar med ett stick!

Började dagen tidigt på praktiken, skulle iväg på ett möte, som jag ändå fick smita ifrån men var bra att få vara där ett tag iaf! Fick några saker att ta hand om, skönt att få sysselsätta sig med något =) Mitt i allt for jag och skulle på NUS för avläsning av PPD-test.. Det var negativt - 0mm =P Så det blev en BCG vaccination, jag hatar vaccinationer, verkligen, verkligen hatar.. Tycker att det alltid gör så ont eller att folk missar och kör kanylen rätt in i benet på mig (det har verkligen hänt). Så sa det till hon som skulle göra det, träffade henne även i måndags när jag gjorde PPD testet, hon var helt underbar och var såååå snäll och tog det jätte försiktigt!! Häääärligt! =D Så om några veckor kommer jag, som så många andra, att ha ett "fint" (?) ärr på min överarm. Ser inte fram emot det men hellre ett ärr än riskera att få TBC.... Huvva!!

Nej nu ska jag packa ihop mina saker och fara på en vårdplanering, jag kommer vara där och representera sköterskan från kommunen, kommer bli awesome att få göra det själv! =) Kul att få det förtroendet, trots att jag egentligen bara kommer sitta där och lyssna för biståndshandläggaren tar alla beslut, men ändå! =D

Ha en bra dag!

 


Kommentarer
Postat av: Erika, mamma till Tino

Hejhej :)

Jag undrar om du har hittat någon bra att som man kan blogga med från sin iphone..

Såg att du också letade efter en.

2011-05-05 @ 12:52:25
URL: http://eeaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0